Denk Spelletjes 2,8 Voordat de eerste Olympische Spelen konden beginnen, hielden de organisatoren een feest ter ere van Dionysos en maakten er een janboel van. Nu moet er opgeruimd worden. Stapel alle amfora's in oplopende orde op om het level te halen en zie hoe alles schoner wordt. Veel plezier!
Kids Spelletjes 2,7 Aaahhh! Schattig en toch uitdagend... Kies een schattige foto van een hond en een moeilijkheidsgraad. En leg de puzzel vervolgens in elkaar.
Denk Spelletjes 2,6 Vind alle woorden die verstopt zitten in de lettermassa! Links zie je de woorden waar je naar moet zoeken: iedere keer is er een ander thema. Je tijd wordt geteld, dus probeer zo snel mogelijk alle woorden te vinden, om een tijdbonus te krijgen.
Denk Spelletjes 2,5 Dit zijn zes uitdagende minigames waarin je je hersenen kunt testen en trainen. Als je meerdere vragen achter elkaar juist beantwoordt, krijg je extra punten. Er komen wiskundige, logische, visuele en geheugenvraagstukken voorbij. Succes!
Denk Spelletjes 2,1 Daar waar in Oranje zwaartekracht alles rond was, is in Oranje zwaartekracht 2 alles vierkant, inclusief het sinaasappeltje waar alles om draait. Het principe blijft wel hetzelfde: zorg dat de sinaasapel alle citroenen op kan eten, zodat hij naar de uitgang (een blauwe achthoek) mag. Hij heeft hierbij je hulp nodig: jij kunt het touw waaraan hij hangt, doorsnijden, zodat hij omlaag valt of omhoog vliegt. Soms is het slimmer om het sinaasappeltje op een andere manier te laten bewegen: bijvoorbeeld door het roze vierkantje te verplaatsen of door de hendel die aan het groene vierkantje zit, rond te draaien, waardoor het een soort katrol wordt. Zo kun je het touw langer of korter maken. Je kunt het touw verbinden met groene vierkantjes waarin pijltjes staan. Deze pijltjes geven de richting aan die de sinaasappel op gaat zodra het touw wordt doorgesneden. Deze richting kun je trouwens veranderen met behulp van de groene driehoekjes die om het vierkantje heen staan. Zorg dat de sinaasappel alle citroenen opeet zonder dat hij tegen de scherpe punten aan komt!
Denk Spelletjes 2,0 Zorg dat de gekleurde, stekelige bolletjes in het doosje terechtkomen. Je kunt hiervoor hulpmiddelen, zoals een kanon, een ventilator, dynamiet en spanningsvelden gebruiken. Dit is een grappig en uitdagend spelletje, speel het nu!
Denk Spelletjes 2,0 Een fantastisch highscorespel waarbij je edelstenen en munten gaat verzamelen, net zolang tot je schatkist helemaal vol is. Knip kettingen door, gebruik bokshandschoenen, alles is geoorloofd, zolang je schat maar in de kist belandt! Haal jij de beste highscore?
Denk Spelletjes 1,8 Om de code te kraken, is het de bedoeling dat je in zo min mogelijk zetten de paarse vierkantjes vult met een kleur die op dat moment links onderaan staat. Wanneer er bijvoorbeeld op dat moment een lichtgroen blokje onderaan staat, moet je de andere blokjes net zo schuiven tot je de paarse blokjes vult met een lichtgroene binnenkant.
Behendigheid Spelletjes 1,8 In het oude Egypte was de scarabee, een soort mestkever, heilig. In dit spel maak jij een sprong terug in de tijd, naar het Egypte van de farao's en de piramides. Pak alle gouden scarabeeën die er in een level zijn! Maak gebruik van de oranje blokjes en verander op het juiste moment van vorm (vierkant of cirkel).
Denk Spelletjes 1,8 De playknop heeft zich weer eens verstopt! Los alle grappige puzzels op in dit leuke point&click-spel, zodat je de playknop vindt. Klik hier vervolgens op om naar het volgende level door te gaan.
Denk Spelletjes 1,7 Deze dwerg werkt in een mijn, waar hij continu op zoek is naar diamanten. Deze diamanten zijn alleen vaak moeilijk bereikbaar, en hij kan daar als kleine dwerg sowieso niet bij. Jij wel, met je schaar: knip de kettingen door waar de diamanten aan zitten, en probeer de diamant naar de juten zak van de kleine mijnwerker te laten rollen. Onderweg moeten ze zo veel mogelijk muntjes raken, voor extra score. Er wonen ook ratten in de mijn, die er alles aan zullen doen om de diamanten tegen te houden. Probeer deze dieren dus te ontwijken. Maak de kabouter blij, en probeer een topscore te halen!
Denk Spelletjes 1,4 Meng de drie primaire kleuren zo dat je de kleur krijgt die om het witte veld verschijnt. Voor paars meng je bijvoorbeeld blauw en rood, voor groen neem je geel en blauw, enzovoorts.
Denk Spelletjes 1,2 Op het eerste gezicht is dit een simpel spelletje, waarin je blokjes zo moet verschuiven, dat er drie van dezelfde kleur op een rij komen te liggen. Wanneer je begint te spelen en wat verder komt in het spel, merk je dat dit lang niet zo eenvoudig is als het eruitziet. Probeer om in een minimum aantal zetten de blokjes uit het venster te laten verdwijnen, en verdien zo bonuspunten!
Avontuur Spelletjes 1,1 Dit is Hugo. Hugo is dakloos en wil weer in een huis kunnen wonen. Hij is het leven op de straat wel zat. Om dat voor elkaar te krijgen moet hij eerst naar het gemeentehuis, maar ja, daar kom je zomaar niet binnen als dakloze. Eerst moet je van de straat af, dan een douche nemen en nette kleren aan. Daarna kun je je haar netjes laten knippen en een kleurtje krijgen in de zonnestudio. Je snapt het al, dit krijg je allemaal niet voor niets, je moet zelf de dingen verzamelen die Hugo nodig heeft om er weer bovenop te komen. Vergeet niet om te denken als een dakloze, dat helpt je vast op weg.
Behendigheid Spelletjes 1,1 In dit spel is het de bedoeling dat je een serie minigames uitspeelt, om zo de 'Play'-knop te vinden waarmee je naar het volgende level kunt.
Denk Spelletjes 1,0 Vond jij 'Zoek de playknop' 1 t/m 4 ook zo leuk om te spelen? Dan vind je dit vast ook een leuke game. Ook in dit spelletje is het de bedoeling dat je een serie minigames uitspeelt, om daarin telkens de 'Play'-knop te vinden. Zodra je de playknop hebt gevonden, kun je door naar het volgende level. Succes!
Behendigheid Spelletjes 1,0 Zorg dat je alle zombies uit de weg ruimt door de kettingen, waar kogels aan hangen, precies op het juiste moment door te knippen. Dertig levels en ook nog eens tien bonuslevels kun je doorlopen in dit leuke spelletje!
Denk Spelletjes 0,9 De playknop heeft zich weer eens verstopt! Los alle grappige puzzels op in dit leuke point&click-spel, zodat je de playknop vindt. Klik hier vervolgens op om naar het volgende level door te gaan.
Avontuur Spelletjes 0,8 Vroeger was Hugo een stinkende zwerver, maar dat bestaan begon hem na een tijdje te vervelen en hij besloot om een nette burgerman te worden. Dit heeft hij nu al een tijdje volgehouden, maar het vrije zwerversbestaan begint nu weer te trekken. Hugo mist gewoon zijn vrienden van de vuilnisbelt! Daarom besluit hij om het zwerversbestaan weer op te pakken, maar dit lukt zomaar niet: hij zal hiervoor eerst een aantal overtredingen moeten begaan, voordat hij weer terug is bij af. Help jij hem hierbij in deze grappige point&click-game?
Denk Spelletjes 0,8 Dit is deel twee van de Onmogelijke Quiz, en ook hier speel je weer een absurde quiz waarin de antwoorden soms voor de hand liggen, maar vaak niet. Als jij de nodige kronkels in je hersenen hebt, zou het wel eens kunnen dat je een boel vragen goed beantwoordt. Succes!
Denk Spelletjes 0,3 Dit is echt een absurde quiz waarin de antwoorden soms heel voor de hand liggend zijn, maar meestal niet. Als jij de nodige kronkels in je hersenen hebt, zou het wel eens kunnen dat je een boel vragen goed beantwoordt. Succes!